Oldalak

2012. június 14., csütörtök

Meggyes-spárgás vanília kocka Böbe-módra



Tegnap kérték, hogy írjam le a "meggyes-sárgás vanília kocka" receptjét, mert el kell küldeni a Petőfi Népéhez. Most ide is felrakom. Sajnos a nagy szombati rohanásban nagyon kevés képet tudtam készíteni, így ismétlem most önmagam. Aki többet szeretne látni, tudni erről a rendezvényről az látogasson el IDE!



Hozzávalók:
Tésztához:
5 tojás
5 kanál cukor
5 kanál liszt
csipet sütőpor

Szokásos módon piskótát készítünk az előbbi alapanyagokból, gáz-tepsiben megsütjük, kihűtjük.

Krém:
40 dkg apróra karikázott spárga
0,5 l tej
30 dkg cukor
25 dkg Rama
2 cs vaníliás pudingpor
2 cs vaníliás cukor
40-45 szem meggy (befőtt is jó)
1 tasak piros gyümölcskocsonya
Tejszínhab, citromfű a díszítéshez

A spárgát 1 kanál cukros vízben megfőzzük, lehűtjük, alaposan leszűrjük, kézzel kinyomkodjuk a levét.
A pudingport a szokásos módon felfőzzük, melegen belekeverjük a cukrot, ha kihűlt, akkor a már habosított Rámával összekeverjük és a spárgát is könnyed mozdulatokkal hozzáadjuk. A piskótára kenjük a krémet, kimagvazott meggyszemekkel sorba rakjuk, aszerint, hogy mekkora kockákra akarjuk szeletelni. Tetejére kanalazzuk a gyümölcskocsonyát, hűtőben dermesztjük. Szeletelés ezután. Tálalás előtt díszítjük tejszínhabbal és citromfű levelével.

Jó étvágyat!


Napsugaras szép napot kívánok! Böbe

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet. Szeretem a rebarbarát. Itt nálunk általában az eperrel keverik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem, gyümölcslevest szoktam készíteni belőle.

      Törlés
  2. Hú de finom lehet! köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom felétek létezik egyáltalán friss spárga vagy csak az üzletekben juttok hozzá?

      Törlés
  3. Nagyon érdekes recept! Elolvastam és sürgősen átnéztem néhány receptedet, igazán finomak lehetnek!
    Sajnos én hiába próbálkozom piacon vagy multiban, olyan szép harsogó és vastag spárgát, mint Salzburg mellett egy ici-pici étterem ettem, nem találok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igazság az, hogy mindt minden ez is friss alapanyagból finom. Nálunk a homokon szinte csak ez terem meg. Mi spárgahegyekhez jutunk hozzá fillérekért frissen. Fagyasztóba rakom megtisztítva, és úgy sokféle étel készíthető belőle. Zolikámnak spárga-kűrát szoktam főzni, mert daganatos betegségekre nagyon jó hatással van.

      Törlés